Familjen Huxley 3.5 - Känslosam

Morgonen gryr. Noel skulle kunna stirra in i Lunas ögon föralltid.
Men det kan han inte, för Luna måste till jobbet. När hon går ut till bilen kan hon inte sluta tänka på Noel och le.
När Luna kommer hem har Noel redan åkt. Hon ställer sig framför spegeln för att öva på sin karisma. Det går inte så bra, eftersom hon bara vill prata med Noel. 
"Tänk att jag skulle bli hopplöst förälskad i min hyresvärd" tänker hon och fnissar.
När väl Noel kommer hem ger han Luna en lång kram. De behöver inte säga så mycket egentligen. 
"Luna, vill du stanna här med mig? Fast inte som en hyresgäst dårå.. Jag menar, vi har ju uppenbarligen känslor för varandra och ja, ja..." svamlar Noel
"Ja vi kan väl försöka!" svarar Luna glatt
En tid senare, när Luna har smält att hon och Noel faktiskt är ett par, bestämde sig hon för att gå och tatuera sig.
När hon väl kommer hem hinner hon knappt in igenom dörren innan hon måste springa till toaletten och kräkas.
När hon väl har spytt klart förstår hon nästan på en gång vad det gäller. Hon springer till bilen, åker ner till affären och köper ett graviditetstest.
Det visade sig att Luna var gravid. Hon ville berätta för Noel, men visste inte hur. Hon gick och drog sig ett par veckor innan hon beslutade sig för att berätta för Noel.
När Luna väl släppte bomben så flög Noel upp. Han blev iskall och tog tag i Lunas händer.
"Du måste vara försiktig! Och se till att gå till doktorn så fort som möjligt och kolla så allt är bra med dig och barnet!" nästan ryter Noel.
Luna fattar ingenting. 
"Varför blir han arg, och inte glad?" tänker hon och känner hur en tår faller från hennes kind.
"Luna.. Det är inte det att jag inte vill ha barn med dig. Men jag måste berätta en sak. En sak som förändrade hela mitt liv för snart 4 år sedan."
"Vadå?" svarar Luna.
Noel och Luna sätter sig ner, och Noel berättar hela historen om branden, om Kinslee. Hur hon och deras barn försvann från jordelivet, alledes för tidigt.
"Åh Noel.. Om jag hade vetat.." säger Luna och ger Noel en kram. 
Även fast Noel ser fram emot att bli pappa, så kan han inte släppa tanken. Tänk så händer det igen? Skulle något hända med Luna och barnet, vad skulle han ta sig till då?
 
 
 
 
Linnea :

Jag måste säga att det här är nog den bästa familj jag läst om. Visst, jag gillar ju även Fantas PGC, Sagas och Emblas familjer, Simsdeluxes, Spacesims... Men du lägger sådan KÄNSLA i varje kapitel som jag tycker att flera av de andra inte får till ibland! Det blir ett sådant nöje att läsa och vad man längtar till nästa del! För det andra så händer det ju så intressanta saker med dina simmar!

Och ja, det här knsk blir trögt, men jag älskar bara såå att se Noel och Luna tillsammans! Mer mellan dem<3

Svar: Åh tack snälla du! Din kommentar värmer verkligen!! :') <3
SUMMER SIMS

Johanna, JingleSims:

sv: Och jag har länkat tillbaka! :)

Kommentera inlägget här: