PGC Familjen Baker 2.8 - En liten pojke

Lexie vet varken ut eller in. Hur ska hon berätta för Dean? Ska hon ens berätta? Lexie bestämmer sig för att gå ner till biblioteket och rensa tankarna med en bok.
När hon kommer hem samlar hon mod och ringer Dean.
"Hej Dean.. Jag vet att jag inte skulle ringa, men jag måste berätta en sak. Jag är gravid"
Klick.
Lexie hörde bara hur han flämtade till innan han la på luren.
Lexie bryter ut i tårar. Hon kunde inte förstå hur han bara kunde lägga på, utan respons. 
"Hur dum får man vara?" tänker hon.
Lexie går upp och lägger sig en stund, hon känner sig helt utmattad efter att ha gråtit så mycket.
Tuppluren blir inte lång. Lexie vaknar av att någon plingar på dörren, och inte vem som helst, utan Dean.
Dean börjar förklara sig varför han bara la på i luren tidigare.
"Jag ville inte ta det över telefonen" säger Dean och fortsätter
"Aldrig att jag låter dig uppfostra vårat barn själv. Jag har gjort slut med Fiona, du och vårat barn är mer värdefullt"
Lexie blir jätteglad. Hon kunde aldrig ana att Dean var en sån känslig kille.
Han säger massor av fina saker till Lexie, och eftersom Lexie bor i ett relativt stort hus så får Dean flytta in tillsammans med henne och Semla.
Men Dean kommer inte ensam. Han har med sig sin hund, valpen Pepsi!
Lexie är så lycklig. Hon skäms nästan att hon trodde att Dean aldrig ville ha något med henne och barnet att göra. Dean är också otroligt glad. Han ska ju bli pappa! 
Dean fortsätter att uppvaka Lexie, så mycket han kan!
Men han kan inte bara tänka på Lexie och barnet. han måste fokusera på jobbet med, så han kan försörja sin familj.
Lexies mage blir bara större och större, så de fixar barnkammaren i god tid så dom inte behöver tänka på det sen.
Lexie läser mycket när hon är hemma från jobbet. Men det blir också lite tvtittande, vilket även hundarna uppskattar.
Dean måste förhöra personer och skriva om dem till jobbet, så han är inte hemma förrän på kvällarna.
Samma kväll är det dags för bebisen att komma!
Det blir en frisk liten pojke!
Lexie är så glad. Hon hade inte tänkt att skaffa barn det första hon gjorde när hon kom till Sunlite Tides, men med Dean känns allt så rätt.
Lexie och Dean bestämmer sig för att döpa pojken till Killian.
 
 
 
Kommentera inlägget här: