PGC Familjen Baker 2.2 - Otis

Vanessa ser efter Kelly och Benjamin när Devin är på jobbet. Egentligen ville hon inte ha barn så tidigt. Eller ja, egentligen hade hon klarat sig bra utan barn helt och hållet. Men när hon ser de små liven vet hon att hon gjorde rätt i att behålla dem.
När Devin är hemma är det han som tar hand om barnen, medans Vanessa står och målar.
Det står inte på förrän Benjamin och Kelly blir småbarn. 
Vanessa och Devin försöker lära barnen att gå och prata, så de får en så bra uppväxt som möjligt trors omständigheterna.
En kväll kommer Devin hem från jobbet, han har blivit befodrad och fått en liten bonus!
För pengarna köper han en hund, Otis. Devin har alltid velat haft en hund, men hans pappa har vart allergisk så de har inte kunnat skaffa någon.
När Vanessa får veta om hunden blir hon rosenrasande.
"Har du ingenting innanför pannbenet Devin!? När vi väl får en liten summa pengar så köper du en hund? EN HUND!? Det är ännu en mun att mätta!" skriker hon åt Devin
"Vadå vi?" utbrister Devin
"Det är JAG som tjänar pengarna, och då är det jag som bestämmer vad som ska göras med dem! Om du skaffade ett jobb istället för att måla några tavlor så får du också bestämma vad som ska göras med pengarna!" ryter Devin tillbaka.
Mitt i bråket springer Vanessa och kräks. Hon vet inte om det var för att hon var så upprörd eller om hon har ätit något gammalt.
Vanessa skiter i vad Devin säger, hon vill måla och sälja tavlor, så det tänker hon fortsätta med.
Hon åker ner till provisionbutiken igen för att lämna in några nya tavlor. Hon hoppas på att någon vill köpa dem så hon får in en summa pengar till familjen. När hon kommer ut från butiken känner hon något i magen. Det är samma känsla hon hade när hon var gravid med Kelly och Benjamin. 
"Åh nej.." är det enda hon tänker.
När Vanessa kommer hem säger hon till Devin att hon tror att hon är gravid.
"Igen!? Skämtar du? Du behöver visst bara nysa så blir du på smällen!" säger Devin irriterat.
"Ja för det är bara mitt fel ditt pucko!" ryter hon tillbaka.
Vanessa går iväg gråtandes. Kanske är det hormonerna som spökar, för hon kan inte minnas när hon grät sist.
Otis drar sig till Benjamin och Kelly, han ligger ofta inne på deras rum och spanar på dem.
Efter ett jobbpass går Devin ut och gör ett containerdyk. Han skäms jättemycket, men är man desperat efter pengar så är man.
När Devin kommer hem ställer han sig helt spontant på knä och friar till Vanessa.
 Hon säger självklart ja, men hon undrar också hur han har fått råd med ringen.
"Det var min mammas, hon gick bort när jag var 4 år" säger Devin.
"Jag vill att du ska ha den, jag vill leva resten av mitt liv med dig. Jag vet att vi har våra upp- och nergångar, men vi ordnar det!" fortsätter han. Ett bröllop får bli vid ett senare tillfälle, när de har råd.
Otis stannar vid Vanessa under hela graviditeten. När de var på ultraljudet fick de reda på att dom väntar tvillingar igen. Så jäkla typiskt tycker Vanessa..
Devin spelar som vanligt i parken för lite dricks.
 
 
 
 
 
 
 
 
Emma:

Söta Otis ❤️❤️

Svar: Hihi jaaa! :*
SUMMER SIMS

Kommentera inlägget här: