PGC Familjen Baker 1.5 - Hösten

Det visade sig att Vanessa verkligen gillar att läsa. Hon gillar känslan av att drömma sig bort till ett fjärran land en stund.
Mathilde och Collin peppar sina barn, för imorgon är det dags för första skoldagen!
Morgonen därpå sitter tvillingarna på bussen. De är både väldigt nervösa, men också nyfikna på sina nya klasskamrater.
När tvillingarna har slutat för dagen och Mathilde och Collin har slutat sina jobb tar de en picknick ute i parken. Mathilde och Collin vill höra allt om deras barns första skoldag.
Travis och Vanessa äter upp fort, eftersom de hellre vill leka på höstfestivalen än att sitta med sina föräldrar.
Mathilde och Collin sitter kvar själva och äter klart.
"Visst var det här trevligt?" frågar Mathilde, Collin
"Faktiskt trevligare än vad jag hade trott.." svarade Collin.
När de har packat ihop maten sätter de sig på en bänk och kollar när tvillingarna leker. Collin lägger armen över Mathildes axlar, och de båda njuter.
Mot kvällningen går tvillingarna hem för att göra sina läxor. Collin föreslår att han och Mathilde kan stanna kvar en extra timme, för att kolla på stjärnorna. Mathilde blir väldigt glad över förslaget, och under tiden de tittar på stjärnorna säger Mathilde
"Collin, jag tror jag är kär i dig."
Collin reser sig snabbt upp.
"Shit, nu har jag sabbat allt!" tänker Mathilde.
Men tvärtom, Collin besvarar hennes känslor.
"Jag trodde aldrig det skulle ske, men jag är kär i dig med."
De kysser varandra, och ser sig själva som pojk- och flickvän nu. Alla runt om kring, inklusive barnen, har alltid trott att de har vart ett par, men inte förrän nu är de det på riktigt.
Morgonen därpå, innan tvillingarna ska till skolan frågar Vanessa sin mamma
"Mamma! Kan inte vi skaffa ett husdjur, en hund? Alla mina klasskamrater har husdjur."
Vanessa har rätt. Appaloosa Plains är en stad som är väldigt mån om djur, och nästan varenda familj har någon form av ett djur.
"Vi får se hjärtat, jag och pappa ska diskureta det."
Collin sitter och tittar på morgonnyheterna och mumlar något i stil med 
"Ja jo, vi får se, kanske, jag vet inte" Han är lite fast i deras nya tv de köpte för ett tar dagar sen.
Mathilde har också gjorde det mer välkomnande på framsidan.
Och även invisterat i ett par nya utemöbler.
När tvillingarna kommer hem sätter de sig för att göra läxorna, men allt Vanessa har i huvudet är en hund.
 
 
 
 
Emma:

Jag gillar denhär PGC minst lika mycket som familjen Diamond, dom är så roliga att läsa om och alla är så fina☺️

Svar: Åh tack så mycket! Tack för den fina responsen! <3
SUMMER SIMS

Emma:

Hej kan du tipsa om några snygga jeans till barn? Ps din blogg är jätte bra

Emma:

Glömde fråga om du kunde tipsa om några snygga shorts också? Ps åter i gen din blogg är jätte bra ☺

Svar: Det kan jag göra! :) Tack tack! :)
SUMMER SIMS

kokoskakan02:

wcif utemöblerna?

Svar: Gör ett inlägg om det!
SUMMER SIMS

Kommentera inlägget här: