Familjen Huxley 2.5 - Morfar Connor

Det blir många inlägg om familjen Huxley nu, men min PCG hänger sig hela tiden. Jag försöker fixa problemet, men utan större framgångar. Någon som har förslag på åtgärder?
_______________________________________________________
 
Morfar Connor kommer över för att passa Jackie ett par timmar, medans Ruby och Oliver har lite ensamtid.
De har kuddkrig, har vattenballongskrig och spelat tvspel. Egentligen känner sig Connor för gammal för lek, men det säger han inte.
Mot kvällen åker morfar hem, och Jackie spenderar resten av kvällen genom att titta på tv tillsammans med Sora och pappa Oliver. Hon berättar för sin pappa hur kul hon har haft med morfar.
Ruby däremot försöker sig på något nytt experiment, vilket inte går så bra.
Några dagar senare får Ruby ett telefonsamtal av Connor. Naomi har gått bort. Ruby åker upp till sin pappa för att trösta honom.
Connor kan inte sluta gråta. Ruby är för tagen för att vara känslosam.
Hon vet att hennes pappa inte har långt kvar han heller, och ber därför honom att flytta in tillsammans med hennes familj, så behöver han inte vara ensam tills han går bort.
Väl hemma pratar Connor och Oliver. Oliver ber om Rubys hand. Connor skrattar och tycker att det är kul att ungdomarna är så gammalmodiga av sig. Självklart säger han ja.
Oliver pratar lite bröllopsplaner med Ruby. Bröllop har aldrig kommit på tal förut, men både Ruby och Oliver vill gifta sig, men kanske inte nu. Den enda anledningen till varför de skulle göra det inom en snar framtid är för att Connor ska kunna se sin dotter gifta sig innan han dör.
Jackie tycker att det är kul att hennes morfar bor med dom. Hon och Connor kommer ju bra överrens.
Fast att ha morfar hemma hos sig hela tiden har sina nackdelar också.
Oliver och Ruby bestämmer sig för att göra slag i saken och gifta sig. De hyr en liten lokal vid stranden, med en stor altan mot havet.
Några familjemedlemmar och vänner kan komma på kort varsel. Det blev en liten cermoni, mat, tårta och dans. När morgonen gryr är det bara Oliver och Ruby kvar i lokalen, de bestämmer sig för att ta ett sista foto innan de åker hem.
Det blir inte många timmars sömn för Ruby och Oliver. Jackie skriker högt till sina föräldrar att vakna, och de rusar upp för att se Connor gå över på andra sidan.
De åker upp till kyrkogården för att fixa gravarna. Både Naomi och Connor har fina gravstenar, och vilar nu tillsammans.
Lilla Jackie är helt förstörd. Hennes bästa vän är borta.
 
 
Fredrika:

Jag brukar göra en ny sparfil när det händer mig, visst familjeträdet och allt sånt försvinner, men hellre ett smidigt spel! :)

Svar: Tack för tipset! Ska testas! :)
SUMMER SIMS

Emma (simssdream.blogg.se):

Har också haft sådana problem. Är det som felkod 12 eller att spelet fryser? För jag brukar gå in i min saves mapp och hitta familjen, sen se om det finns en sparfil som heter .bad och radera den. Om spelet hänger sig/fryser (som mitt glr väääldigt ofta) så brukar jag spara ca varje sims dag. Då förloras inte mycket av spelomgången. Sedan skulle du kunna rensa lite i din CC mapp, det var en av orsakerna att mitt spel frös HELA tiden.

Svar: Spelet fryser, just vid en speciell tid i spelet, typ måndag morgon :/ Ja jag tog bort massa CC i morse, ska se om det hjälper! Tack för tipsen! :)
SUMMER SIMS

Kommentera inlägget här: