Svar på frågestunden!

Tack för alla frågor ni har skickat in! :) 
Jag har delat upp frågorna så det blir lättare att läsa! Först frågor om mig, sen The Sims och slutligen bloggen!
____________________________________________________
 
OM MIG

Vad är ditt förnamn?
Jag heter Jennifer!

Vilka egenskaper har du som sim?
Oj! Jag skulle nog välja Klumpig, Konstnärlig, God, Hetlevrad och Kattperson.

Favorit sociala media?
Jag hänger ofta på Facebook, Instagram och Tumblr.

Favorit film?
Jag älskar i princip alla Disneyfilmer, iallafall klassikerna! Sen gillar jag filmer som är verklighetsbaserade, och dom filmerna man får gråta en skvätt till! Jag kan inte välja en, men av mina topp 5 är det V for Vendetta, Pearl Harbor, The Shawshank Redemption/Nyckel till frihet och Hungerspelen 1&2.

 
Favorit låt? Just nu är det Riptide med Vance Joy!

Intresse utanför simsvärlden? Jag älskar att umgås med mina vänner och med min familj! Jag gillar också att pyssla och knåpa. Annars är det väl jobb som står på agendan haha! 

Drömresa? Åh den är svår! Vill se mycket av världen. Men de som står först på listan är Storbritannien, Irland och Boston!

Hur gammal är du? Jag är 22 år.

Vad är din favorit färg? Jag gillar vitt, svart, turkost, gult och rosa.

Vad är din favorit mat? Thaimat och sushi!

Gillar du jordgubbs-kräm? Nej det kan jag inte påstå.

Vilket landskap bor du i? Jag bor i Västmanland.

Vilken är den bästa bok du läst? Hungerspelstrilogin!

Bor du på landet eller i stan? Jag bor på något mitt-i-mellan kan man säga! Men mer landet än stan.

Gillar du djur? Jag älskar djur! Förutom småkryp.. :)

Vad gör du när du inte spelar The Sims? Jag jobbar, umgås med vänner och familj, kolla Netflix och så!

Gillar du Avicii? Jaae. Jag gillar en del av hans låtar, men jag är ingen "fangirl".

Vad är din favorit TV-serie? Jag gillar Desperate Housewives, Grey's Anatomy, Hart of Dixie, Breaking Bad och Once Upon a Time!

Gillar du sport? Jag gillar att kolla på hockey och Paralympics. Men jag utövar ingen sport så.

OM THE SIMS

The Sims 1/2/3/4? 3an helt klart! Men jag ser verkligen fram emot 4an!

När började du spela sims? Jag började när det första spelet kom ut, år 2000. Jag var då 8 år gammal!

Favoritstad att spela i? Sunset Valley!

Vad fick dig att börja spela sims? När det släpptes kom min pappa hem med det en dag. Han visade mig och min syster hur det fungerade och jag tyckte det var roligt så jag fortsatte spela!

Vad skulle du helst valt av: spela sims 3 utan prylpaket eller expansioner (stav) med CC eller med pryl och expansion och utan CC.? Jag skulle nog välja utan EP och PP men med CC. Klarar mig knappt utan CC haha!

Hur mycket spelar du sims? Jag spelar i snitt 3-4 gånger i veckan. Ibland mer, ibland mindre.

Vilka andra spel har du spelat mer än sims? Oj haha, det är några stycken! För ett par år sedan när mitt PS2 fungerade spelade jag mycket Kingdom Hearts. När jag övergick till xbox spelade jag igenom Saints Row 1,2,3 och 4. Nu spelar jag GTA V och satsar på 100%! :)

Vad ser du fram emot mest tills sims 4? CAS, alla dagar i veckan!

Din största besvikelse med sims3? Det var nog att det fanns så lite möbler i grundspelet. Visserligen kunde man ju designa möblerna i princip hur som helst, men jag tyckte ändå utbudet var lite, och många möbler var inte speciellt fina.

Tycker du simmarna i sims 4 är snygga? Jag det tycker jag! Om man ska jämföra 3an och 4an med samma förutsättningar ser dom väldigt bra ut!

 

Finns det något EP du ångrar att du köpt? Ja, jag ångrar att jag köpte "I  Rampljuset". Har haft det installerat på datorn en gång.

Har du några mods, vilka i såfall? Jag har Nrass Story progression, Register och Woohooer. Jag har "Skin- and eyes replacement" (Ersätter EAs hud och ögonfärg till något jag själv vill ha) Jag har också "Blue Skies and Sunshine lighting Mod" av Burnt Waffles. Och så har jag Pose Player! Tror det var alla.. :)

Vad gillar du minst med sims? Att det kräver så mycket av datorn! Man måste nästan ha en superdator om man ska kunna spela felfritt och med CC.

Finns det något i sims som du saknar förutom mer kläder? Ja jag saknar, från The Sims 2, det där att bygga en grund på en grund (wtf?) om  ni förstår vad jag menar? Det fanns en "inomhusgrund", den saknar jag!

OM BLOGGEN

Kan du börja med önskesimmar? Ja kanske det! Håll ögonen öppna! :)

Gillar du PGC Baker mer än PGC Diamond? Njaa. Jag föredrog Familjen Diamond, men The Bakers är också  bra! Dom ligger typ 60-40 :)

När ska du fortsätta med din 30-dagars utmaning? HAHA bra fråga! Det tog iallafall längre än 30 dagar... ;)

Vad fick dig att starta bloggen? Jag har läst Simsbloggar ett bra tag, och en dag kände jag bara för att skapa en egen!

Vilka andra bloggar läser du? Woah, det är ett par stycken! Jag läser Canavan, Chaos, Cherrys, Fantas, Simsdeluxe, Simsing, Simnation, Simssdream och Spacesims regebundet. De som jag kikar på då och då är Plumbobs, Simsvegas, Siimsalabiim, Stinassims, Snigelcancers, Alltomsims, Sidanomsims, Simsremmen, Simmarsmulan, Othersims och Kimssims. Tror inte att jag har glömt någon!

Hur långt tid tar det för dej att skriva/göra ett blogg inlägg? Inräknad speltid, starttid, skrivtid osånt? Oj, det tar nog 2 timmar ungefär skulle jag tippa på.

 

 
Cherry:

Åh, jag älskar också Hungerspelsböckerna! Köpte faktiskt de engelska versionerna några veckor sen bara :P

Svar: Åh najs! :D
SUMMER SIMS

Sara, Simsdeluxe:

Vad kul att du läser min blogg! :)

Svar: :D
SUMMER SIMS

Kommentera inlägget här: