PGC Familjen Baker 1.3 - Förälskelse i Appaloosa Plains

En eftermiddag tar Collin upp Travis när han ber om uppmärksamhet. 
"Det här var kanske inte så farligt ändå.." tänker Collin.
Ovetande om att Collin faktist bryr sig om sina barn hjälper Mathilde Travis att gå.
När Mathilde hjälper Travis hör hon skratt ifrån ena barnrummet. Hon smyger och kikar in och får se den finaste synen hon någonsin har skådat. Collin leker med Vanessa!
"Det här med barn var kanske inte SÅ illa som jag hade föreställt mig" säger Collin.
Mathilde ler bara och ger honom en kram.
När både Collin och Mathilde har slutat för dagen kommer de hem och hjälper tvillingarna att lära sig prata tillsammans.
En eftermiddag pratar Mathilde och Collin.
"Collin, jag skulle vilha flytta från Bridgeport. Det är ingen miljö som jag vill uppfostra barn i. Tvillingarna börjar snart skolan, och det bästa skulle vara om vi hinner flytta innan de hinner träffa vänner som de måste skiljas ifrån"
Mot Mathildes förvåning skrattar Collin till.
"Haha Mathilde, du blir aldrig nöjd med någon bostad!" han fortsätter
"Vi kan sitta tillsammans ikväll och kolla runt på nätet efter en stad som skulle passa bättre"
Mathilde är helt paff. Hur kunde Collin gå med på det så enkelt?
Det dröjer inte länge innan de får napp. Det finns ett litet hus i en stad som heter Appaloosa Plains. De slår till, och kort därefter går flyttlasset. Mathilde kunde inte vara gladare, och hon ser också att Collin är ganska glad.
Väl framme i Appaloosa Plains inspekterar de huset. De är nästan bättre än vad de föreställt sig.
Med en blanding av vad de tog med sig från Bridgeport och nya möbler blev det väldig hemtrevligt.
Morgonen efter är Mathilde på jobbet. Hon fick fortsätta inom poliskåren fast i Appaloosa Plains. Collin sitter själv i soffan och tänker.
"Varför gick jag med på det här egentligen? Visst, jag och Mathilde har bott tillsammans i några år nu, men vi har ju knappt pratat med varandra! Jag hade inte behövt följa med, men ändå gjorde jag det.."
Han fortsätter
"Är det inte ytliga känslor jag har för Mathilde? Är hon något mer för mig än mamma till mina barn?"
Collin är mer öppen för Mathilde nu, de skrattar och har väldigt trevligt ihop.
När de diskar efter middagen ger Collin Mathilde en liten kyss. 
"Det känns så himla rätt helt enkelt" tänker Collin.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: